Sidevisninger i alt

onsdag den 28. maj 2014

Endnu en herlig dag med mange kilometer i benene

Vi vågnede igen kl. 06, hvilket var helt ok. Vi havde sovet som en sten begge to, man kan ikke klage over sengene, de er bare skønne at sove i.

Vi tjekkede lige tiden der hjemme, og det passede fint til, at vi lige kunne ringe Sabina op på FaceTime, for at sige hej. Det var da lige dejligt at snakke med hende – og ja, vi så hende jo også :-)

Bagefter fik vi badet og gjort os klar og gik ned og fik morgenmad.

Vi startede dagens tur med at gå ned til Union Square, det er dér alle de fede og dyre butikker ligger. Det er et flot torv og bygningerne er meget smukke. Vi kiggede lidt rundt på pladsen, der er ret flot.

Union Square

Vi havde jo billet til tourbusserne igen i dag. Så vi ventede på at der skulle komme en forbi Union Square.
Vi kørte med bussen til bunden af Russian Hill, vi ville gå op ad Lombard Street. Og hold da nu lige op – den er stejl – som i virkelig stejl. Vi lænede os godt fremover og travede til – og jo vi blev temmelig forpustede, til trods for at vi faktisk er i ok form. ( Det er jo ikke for sjovt, at vi har trænet som idioter, inden vi skulle afsted )

På vej op til Lombard Street - der er godt nok stejlt
Næsten oppe ved Lombard.....puha...
Lombard Street

Man blev godt forpustet når man har travel hele vejen op
Gitte ved bunden af Lombard Street
En lille øse på vej ned af Lombard
San Francisco view
Kim på vej på til Lombard Street
Fra toppen af Lombard Street gik vi ned til den anden side mod vandet – og ja, den er jo lige så stejl nedad, så det var bare med at gå på hælene og stemme imod. Det kan sikkert mærkes i morgen…..

Når man har gået op skal man også ned....
Vi gik ned til Fishermans Wharf og Pier 39. Her kiggede vi på søløverne som ligger og soler sig på deres ”tømmerflåder”. Der lugter fælt og de larmer som bare pokker. Men det ser ud til at de har det skønt.

Her får i lige video med lyd af søløverne

Håber i kan se den....

Forbes Restaurant
Efter søløverne gik vi gennem Pier 39 og kiggede på livet og slog os ned på en restaurant som hed Whipe Out. Her fik vi en hamburger a’ la’ USA. Der er altså en kanon service på restauranterne herover. De er meget serviceminded, glade og smilende. Det smitter af og man bliver helt glad i låget.

Kim venter på mad

Gitte vil også gerne have noget at spise
Her kom så en hamburger....
 Efter maden gik vi tilbage til der hvor tourbussen holder til. Igen ville vi bruge muligheden for at blive fragtet til en hel anden del af byen. Vi tog den til det stop, som kom tættest på hotellet på Van Ness. Herfra gik vi så igen hjem til hotellet. Vi skulle dog lige forbi et Pharmacia og købe noget til halsen – Kim har temmelig ondt i halsen efter aftentouren i går, hvor det blev meget koldt. Rigtig øv.

Derfor valgte vi at tage tilbage til hotellet midt på eftermiddagen, så han kan få en lur, for han er lidt skidt.
Det er faktisk også helt i orden, for vi har gået rigtig mange kilometer i dag, og benene er noget trætte. Så nu kunne jeg så sidde og kigge på alle de billeder jeg har taget og summe lidt over alt det vi har set. En ting er sikkert – San Francisco er SÅ fed en by – og det gør det jo ikke værre at vejret bare er skønt.
I aften skal vi jo have pakket kufferterne igen. I morgen går turen til Hertz på Mason Street, her skal vi hente vores bil. Vi ved ikke hvilken en vi får, men vi er enige om at opgradere, så vi kan få en SUV af en slags. Vi får se hvad det ender med.

Første step bliver at køre til Monterey, Carmel by the Sea.

Husk i kan klikke på billederne, så får i dem i stor størrelse.