Sidevisninger i alt

fredag den 30. maj 2014

Til Carmel på cykel, langs 17 Mile Drive

Vi vågnede stille og roligt i dag, uden brug af vækkeur. Klokken var omkring 7 da vi vågnede, vi ville ha’ været ud og spise morgenmad, men valgte lige at se hvad hotellet kunne byde på. Det så faktisk godt ud, med et pænt udvalg af brød, æg, yoghurt, kage osv. Og ikke at forglemme de 2 store vaffeljern som stod og ventede på at vi smed dej i. Så varme friske vafler var der også. Og en god kop kaffe.

Hyggelig morgenmad på hotellet

Da vi var klar, efter vi lige havde FaceTimet med dem der hjemme, ( det er utroligt så godt det fungerer ), tog vi shuttlebussen ned til downtown. Tjekkede ud hvor vi skulle leje cykler og gik så lige på Starbucks for at få en kaffe.

En god kaffe på Starbucks

Skulle du komme på disse kanter, må du altså ikke snyde dig selv for at besøge Monterey. Byen er så hyggelig og den ligge så smukt. Husene er holdt i en helt speciel unik stil – sådan en by man bare ikke kan blive træt af.

Monterey downtown
Flotte bygninger

Vi fik lejet cykler hos Blazing Sadels, som vi kendte fra San Francisco. Vi tog heldagsleje, da vi jo ville cykle helt til Carmel by the Sea, for at spise frokost og så retur igen. Det var nogle ok mountainbikes vi fik. Og af sted kom vi. Smuk smuk rute ud af byen langs vandet. Vi stoppede mange steder undervejs, for lige at få taget billeder af det som øjet bød på.

Vi fik også hilst på de første egern på turen.

Undervejs kom vi til nogle bakker  - og jeg siger bare LEDE bakker, og dem som kender mig ved, at jeg ikke super stolt af at bestige disse. Og slet ikke den Californiske slags – puha….Kim ”Endurain” Jakobsen var da også så galant at filme, da jeg måtte opgive på et tidspunkt …. Men lyt endelig efter, han er også selv temmelig forpustet.

Nå, men det var bestemt strabadserne værd, turen gennem 17 Mile Drive er smuk, og sikke nogle huse som ligger der. Hvis ikke du ved hvad det er for en vej, så er det:

Kystvejen rundt langs Monterey-bugten, 17 Mile Drive, er en af Californiens mest esklusive lokaliteter. Her ligger den ene store millionærvilla efter den anden med en fantastisk udsigt over den smukke Stillehavskyst. Hertil kommer esklusive golfbaner, hvor de stenrige beboere og andre kendisser svinger golfkøllerne i det milde og lækre klima.

Deres postkasser er så hyggelige

Det var flot at se alle husene ligge der på ræd og række. Fremme i Carmel by the Sea, måtte vi lige købe en tør t-shirt til Kim. Den han havde på var gennemblødt af sved, for cykelturen var ikke helt for tøsedrenge.

Med tør bluse, gik vi lidt rundt og kiggede, butikkerne var vildt flotte og dyre, men helt anderledes end det vi kender hjemmefra. Vi fandt en rigtig hyggelig italiensk restaurant, hvor vi slog os ned for at få frokost.

Hyggelig italiensk restaurant i Carmel by the Sea

Med maverne fulde var der så lige en del kilometer retur til Monterey. Puha, jeg vidste jo at jeg skulle ud på bakkerne igen ...haha. Nå, men det gik fint.
Godt ude på ruten, da vi var kørt fra Monterey, gik det op for os, at vi ikke havde fået cykelhjelm - vi kører normalt ikke en meter uden. Men vi mente begge, at vi var blevet snydt af, at vi jo synes vi havde noget på hovedet - det var så bare vores kasketter. Det var vi ikke stolte af - men der var ret langt hvis vi skulle vende om. Det var lidt af en lærestreg.

Med eller uden cykelhjelm, så havde vi en fin tur tilbage til Monterey, 42 km. blev det til. Så nu kan vi krydse 17 Mile Drive af - på cykel.
Vi fik afleveret cyklerne og kom tilbage til hotellet. Egentlig ville vi ha' været ude at spise igen, nede ved Fisherman's Wharf, men vi gad faktisk ikke tage afsted igen. Og da vi havde set at Dennys lå lige over på den anden side af vejen, ja så blev det der.

Nu har vi smidt os på sengen, jeg for at skrive og Kim ser baseball. Det er nu dejlig at få benene lidt op.

Det har igen været en skøn dag. Monterey og Carmel har været en dejlig oplevelse, som helt levede op til forventningerne.
Igen, kommer du forbi så snyd ikke dig selv for disse to kystbyer.

I morgen går turen længer syd på, til Pismo Beach.

Jeg vender frygteligt tilbage i morgen.