Sidevisninger i alt

tirsdag den 27. maj 2014

Rundtur i San Francisco og et smut til Sausalito

Dagen startede tidligt....jeg vågnede kl. lidt i 4....lå og vendte og drejede mig og faldt heldigvis hurtigt i søvn igen - modsat Kim som vågnede af at jeg boksede rundt, og han kunne ikke sove igen. Kl. 6 var jeg så vågen igen og vi drak en kop kaffe og lavede lidt planer for dagen.
Vi gik ned og spiste stort morgenbord lidt over 8.

Vi skulle ned til det sted hvor tourbusserne gik fra. Vi tog en taxa derned. Vi ville med en af busserne så vi kunne komme godt omkring. Man kan bare hoppe af undervejs, når den altså stopper og så se det sted man ønsker og så hopper man på den næste, når man vil med igen til et andet sted, eller man kan blive siddende hele turer. Den som kører inde i San Francisco er en dobbeltdækker som er åben på "første sal". Den som kører over Golden Gate er en åben bus i en etage.

Kim køber billet til busserne
Skulle lige.......inden vi skulle afsted
Vi købte en 2 dages billet. Så kan vi nemlig nå at se en masse. Den første tur vi tog kørte over Golden Gate til Sausalito. En skøn lille by lige nord for San Francisco. Det var fedt at køre over broen i "åben vogn". Vi valgte at stå af og blive i Sausalito små 2 timer. Rigtig hyggelig sted, men udsigt til hele San Francisco og Alcatraz. Vi var noget misundelige på alle dem som cyklede derover. Og sikke nogle fede cykler de har ;-) Det er et meget populært cykel sted, med temmelig kraftige stigninger - faktisk så vi en bil som kørte rundt med cykelstativ, så dem som opgiver kan blive samlet op :-)

Kørsel over Golden Gate i åben bus

Åben tourbus

Gudde i Sausalito
Kim i Sausalito
Tilbage i San Francisco blev vi enige om, at vi ville ud i den Sports Basement som ligger i Presideo. Så vi var da lige friske og lejede 2 cykler, og så cyklede vi derud. Vi savnede i den grad vores egne cykler, udlejnings cyklerne var ikke i den fedeste udgave. Men en dejlig tur ud til Presideo. Folk lå ude i parken ved Golden Gate med familien. Det er Memorial Day idag, så de nyder fridagen med udendørsaktiviteter i det skønne vejr og med mad og alle mulige slags spil.

Nogle vælger at træne cross fit på det fede anlæg i parken
Andre nyder at se på det ;-)
Vi fik shoppet en masse lækre tinge og sager. Castelli cykeltøjet er meget billigt herover, så jeg fik da suppleret den gadarobe. Og så blev der også købt lækre Nike dele til Sabina. Efter endt shopping vendte vi cyklerne mod centrum igen.

Lidt af det indkøbte
Da vi havde afleveret cyklerne gik vi ned til busserne igen. Her hoppede vi på en solnedgangstur. En rigtig god tur, hvor vi fik set de flotte bygninger i Finans distriktet, City Hall, Operaen og mange flere. Der var en meget festlig guide med, som kunne fortælle hvilke bygninger vi så undervejs. Dog blev det temmelig koldt undervejs og især Kim frøs som en lille hund.

City Hall - virkelig smuk bygning

Efter endt tur var klokken blevet over 19, vi forlod hotellet kl. 9.30 i morges, så det var tid til at vende tilbage. Vi sundede os lidt og gik omkring 20.30 ud og fik noget rigtig skidt mad. Det er ikke så lige til at finde en ordentligt sted så sent åbenbart.  Vi spise det og vendte tilbage til hotellet. Vi er mørbanket og er derfor nu krøbet til køjs sammen med pc'en så jeg kan skrive.

I morgen kommer endnu en dag, som skal fyldes med oplevelser. Godnat derhjemme i DK.