Sidevisninger i alt

lørdag den 31. maj 2014

Langs Highway 1 til Pismo Beach

Endnu en køretur lå foran os i dag. 233 km skulle vi køre. Så det var op og pakke, spise morgenmad og så af sted sydpå.

Vi overlevede Highway 1 endnu engang
 Vi skulle ad Highway 1 til Pismo Beach. Og jeg må da lige indrømme, at jeg bare lidt, havde glemt hvordan turen langs kysten var. Jeg har lige som sidste gang vi kørte her, ageret sandsæk – hængt ind mod venstre for at komme væk fra kanten….det er altså bare for fjollet. Panikhåndtaget er næsten revet af. Men jeg ville altså ikke undvære turen alligevel – bare kald mig skør. Men turen er så smuk, så selv om man glemmer at trække vejret i de mange hårnåle sving, så er det det hele værd. Måske der skal et nyt panikhåndtag i bilen, jeg tror jeg har revet det af.

Vejarbejde
Vi stoppede mange gange undervejs for at stige ud og nyde udsigten.
Vi kørte bl.a. over Brixby Bridge, en smuk gammel bro fra 1932. Vi holdte ind lige før broen for at tage lidt billeder. Selve broen er flot, og det samme er udsigten fra vejen.

Brixby Bridge


På et tidspunkt stoppede vi ved en lille butik, her købte vi et par sandwichs til køleboksen. Dem ville vi spise senere.
Længere fremme kom vi gennem Big Sur. Et meget grønt område, men mange høje træer. Helt anderledes natur, igen usædvanlig smukt.


Ved Point Piedras Blancas holder en stor koloni af elefantsæler til. Vi holdt pause der, både for at se sælerne, men også for at spise frokost. Der lugtede fælt af søløve. De lå næsten i bunker på stranden og solede sig. Mens vi spise havde vi fornøjelsen af en måge som mente den skulle stå på fronthjelmen og se os spise – ikke om den gad flytte sig. Så Kim måtte ud og jage den væk.

Okay, der er slet ikke plads til mig, synes den at sige..
Fantastisk udsigt
Åndsvage måge, skrid fra vores bil
Efter sælerne fladede kysten ud – og jeg kunne trække vejret frit. Jeg er glad for at jeg er med en god chauffør. Vi kom sikkert frem mod Pismo Beach. Inden vi kørte til hotellet kørte vi i Premium Outlet og tømte en Nike Factory Store. Hvor har de bare mange fede ting. Det var en pænt stor pose vi slæbte ud i bagagerummet.
Vi fandt hurtigt hotellet og fik smidt kufferterne ind og fundet en is kold øl frem. Vi satte os ud i solen og nød den og jeg takkede Kim for at jeg overlevede Highway 1 endnu engang.
Vi skulle også lige nå ud og se den berømte mole og stikker langt ud i Stillehavet. Samt nyde synet af alle surferne. Det så godt ud. 
Pismo Beach Pier 



Efter vi havde tjekket det ud, tullede vi tilbage til hotellet. Det var blevet aftensmad tid, og vi havde bestemt os for at spise mexicansk. Vi tog bilen, og kørte lidt forvirret rundt, for at finde en mexicansk restaurant. Vi fandt den og fik anvist bord. Vi bestilte mad og ville have burritos samt lidt forret. Mexikaneren kiggede på os og rystede på hovedet – ”To much food”….. ok tak for det. Vi forstod hvad han mente da han kom med tallerknerne med hovedretten. Kæmpe portioner – og vi kunne ikke engang spise op….


Nu er der dømt afslapning, turen i morgen går mod øst til Sequoia National Forrest.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar