Sidevisninger i alt

mandag den 26. maj 2014

Ventetiden er slut og vi er landet

Så kom dagen endelig. Det trak ud med at få pakket, men lørdag aften kunne vi lukke begge kufferter. Jeg er lidt stolt over hvor meget vi fik barberet bagagen ned. Den ene vejede 15 kg. og den anden 20. Så der er fin fin plads til indkøbene.

Vi ankom til lufthavnen kl. lidt over 4. Vi tjekkede selv ind og kom hurtigt af med bagagen. Security køen var til gengæld lang, og jeg bippede vildt da jeg gik igennem. Så op på skamlen og blive visiteret grundigt. Der var ikke noget mærkeligt at finde, dog kunne det være skruen i min fod.


Vi kom rettidigt afsted fra København, og det samme fra Frankfurt, dog bippede jeg højt igen, så på den igen :-) Inden afgang fra København spiste vi morgenmad i Lagkagehuset, 192 kr. så var det vist også betalt.


Flyvningen er jo lang, men jeg synes der er god service med Lufthansa, 3 måltider og diverse drikkevarer tilbydes under vejs. Vi fik sovet nogle gange, og fik set et par film. Dog er det jo altid en prøvelse når der er børn med på så lange flyvninger - altså grædende børn, og ind imellem tænkte jeg da også, at det var bedst hvis de blev opbevaret i lufttætte poser..... For lige at fortælle hvor stort verdens største passegerfly er, 800+ passagerer, så var det muligt for en dreng at blive væk - så er det stort, synes jeg.

Vi landede planmæssigt i San Francisco og kom ok hurtigt gennem immigrationen, begge vore kufferter var allerede på båndet. Skønt. Op og købe togbillet og med toget ind til Civic Center, jeg lover jer, at de toge forlængst ville være bortskaffet i DK, de larmer så man til tider må holde sig for ørerne. Fremme ved stationen var det så op ad de mange trapper, slæbende på bagagen også praje en taxa, som kørte os til hotellet. Solen skinnende og det var dejligt vejr. SÅ godt at komme ud i den friske luft efter alle de timer i flyet.


Vi fik tjekket ind og fik værelse på 23. etage. Vi fik udsigt til bugten og et stort kig over byens tage.

Vi tog et tiltrængt bad, det er utroligt så fedtet og snavset man bliver af bare at sidde i en flyver.
Så tog vi benene på nakken og fandt Sketchers, hvor jeg troede jeg skulle have et par sko, men jeg kunne ikke finde noget jeg bare måtte eje. Herefter vadede vi " tusinder af kilometer", synes vi, for at finde Sports Basement. Fandt den til sidst, efter over 6 km. vandring.


Vi fik handlet lidt, men var temmelig tynget af træthed. Så vi tager derud igen en af dagene, de har åben til 21.

Vi gik rundt i en klokke af træthed, og valgte at tage en pizza med op på værelset, så vi kunne sidde med benene oppe og kigge ud over byen. Det var dejligt. Kim lagde sig på sengen - og godnat Ole. Ham hører jeg ikke mere til idag. Jeg vil også slutte, jeg er helt færdig. Glæder mig til oplevelser i San Francisco i morgen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar